הסכנות של בלון הליום

ההליום, הינו היסוד השני הכי נפוץ בעולם. מדובר בגז ממשפחת האציליים, מה שאומר שאינו יוצר תרכובות עם חומרים אחרים ומגיע אך בצורתו המקורית. גז ההליום הינו חסר צבע, ריח או טעם. גז ההליום מצוי בגוף האדם בכמויות מזעריות. לא מדובר בגז רעיל כשלעצמו, אך טמונות סכנות רבות בשאיפתו, דבר מה שכולנו עשינו.

מתי משתמשים בהליום בחיי היום יום?

בלון הליום
בלון עם גז הליום
אחד השימושים הנפוצים והעיקריים שעושים בגז ההליום בחיי היום יום הוא על מנת למלא בלונים בהליום ממיכל. לאור משקלו הקל של גז ההליום שהינו אף קל יותר מהאוויר, בלונים שממלאים ממיכל הליום יזדקרו מלא ובמידה ולא ייקשרו, יעופו למרומים. בלון גז הליום נותן מראה הרבה יותר מרשים מאשר שהיה ממולא באוויר ונפול. פעמים רבות, בני אדם שואפים הליום לצורכי משחק וצחוק, שכן גז ההליום בשאיפה גורם לתגובה של מיתרי הקול וגורם לקול האדם להישמע גבוה במיוחד. כל אחד מאיתנו עשה זאת לפחות פעם בחיים אך שאיפת הליום עשויה לסכן חיים ויש להימנע מלעשות כן.

מהי תגובת גוף האדם לשאיפה של הליום?


בעת שאיפה של הליום, בעיקר בכמות גדולה, למשל היישר ממיכל הליום, נוצרת ירידה חדה בכמות החמצן בדם בגוף האדם. בעת ירידה בכמות החמצן, למעשה נוצר חנק של הגוף מה שעשוי לגרום לעילפון, פרכוסים ואף במקרים קיצוניים למוות. עשוי להיווצר גם מצב של סחף דם, במקרה שבועת הליום מצליחה לעשות את דרכה אל מחזור הדם וגורמת שם לחסימה של כלי הדם, מה שמביא למצב של אוטם שריר הלב או שבץ מוחי, בשני המקרים מדובר במקרים חמורים מאד שעשויים להוביל למוות. 

שאיפת הליום ממיכל הליום עשויה לגרום לקרע בריאה, מה שעשוי להביא לתמט ריאה ואף למוות. שלל מקרים של נזקי גוף עשויים לקרות עקב שאיפת גז הליום, לכן מומלץ להימנע משאיפתו בכל כמות שהיא שכן הסכנה הטמונה בשאיפת הגז גדולה. במקרה של שאיפת הגז, כדאי מאד להזמין במידית ניידת טיפול נמרץ ולהחל בפעולת החייאה המותאמת למבוגר או ילד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספק בלונים בכמויות גדולות

מתנות לאישה לכבוד ט"ו באב